STOP SDBLOCKER

תשבץ, כולנו אוהבים לפתור, אך קשה לפצח מכיוון שבדר"כ יש כמה הגדרות קשות מאוד. אנו מעלים לכם פתרונות לפי מספר אותיות. בעזרת האתר תשבצים ותשחצים תוכלו לסיים את התשבץ ולזכות בפרסים. בהצלחה

דפים

רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>
מודעות

טניסאי ישראלי | טניסאי עבר ישראלי תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה טניסאי עבר ישראלי. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "טניסאי ישראלי" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה טניסאי עבר ישראלי בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

טניס: מהחצר המלכותית לזירה הגלובלית

טניס, המכונה לעתים "הספורט הלבן", הוא משחק כדור המשלב מיומנות, אסטרטגיה וכושר גופני. המשחק מתקיים בין שני שחקנים (יחידים) או שני זוגות, כשהמטרה היא להעביר כדור גומי חלול מעל רשת באמצעות מחבט. מקור השם "טניס" נעוץ במילה הצרפתית העתיקה "Tenez", שפירושה "קח" או "קבל", אותה היה קורא המגיש ליריבו בתחילת המשחק. שורשי המשחק נטועים עמוק בהיסטוריה האירופאית, כשצורתו המוקדמת, הידועה כ-"Jeu de paume", הומצאה על ידי נזירים צרפתים כפעילות בידור. תחילה שיחקו ביד חשופה, אך עם הזמן התפתח השימוש בכפפות עור ולבסוף במחבטים. המשחק צבר פופולריות בחצרות המלוכה, כשמלכים כמו הנרי השמיני מאנגליה היו חובבים נלהבים. מגרש הטניס העתיק ביותר בעולם, שנבנה על ידי הנרי השמיני בארמון המפטון קורט, עדיין עומד על תילו כעדות לתקופה זו.

התפתחות הטניס המודרני

המעבר לטניס המודרני החל במחצית השנייה של המאה ה-19. בין השנים 1859 ל-1865, הארי ג'ם וחברו הספרדי אגוריו פררה פיתחו משחק המשלב אלמנטים מ"ראקטס" האנגלי ו"פלוטה" הבסקי. הם הקימו את מועדון הטניס הראשון בעולם בעיירה למינגטון ב-1872. אולם, הדמות המזוהה ביותר עם המצאת הטניס המודרני היא מייג'ור ולטר קופטון וינגפילד. ב-1873, וינגפילד החל להפיץ משחק בשם "ספריסטיקה", שלימים התפתח לטניס הדשא המוכר לנו כיום. התפשטות המשחק לארצות הברית התרחשה בזכות מרי יואינג אוטרברידג', שהביאה את הציוד והחוקים מברמודה לסטטן איילנד ב-1874. אירוע מכונן בהיסטוריה של הטניס היה הטורניר הראשון בווימבלדון ב-1877, שסימן את תחילת עידן התחרויות המאורגנות. הטורניר, שכלל רק תחרות גברים יחידים, משך 21 משתתפים ו-200 צופים. מאז, הטניס המשיך להתפתח ולהתמסד, עם הקמת הפדרציה הבינלאומית לטניס ב-1913 והתפתחות הטורנירים הגדולים.

ארבעת טורנירי הגראנד סלאם

טורנירי הגראנד סלאם מהווים את פסגת הטניס העולמי, והם כוללים את אליפות אוסטרליה הפתוחה, אליפות צרפת הפתוחה (רולאן גארוס), אליפות וימבלדון ואליפות ארצות הברית הפתוחה. כל אחד מהטורנירים הללו מתאפיין בייחודיות משלו. אליפות אוסטרליה, הנערכת בינואר במלבורן, התחילה ב-1905 ומתקיימת כיום על משטח קשיח. אליפות צרפת, המתקיימת במאי-יוני בפריז, היא הטורניר היחיד המשוחק על חימר, מה שמוביל למשחקים ארוכים ומאתגרים במיוחד. וימבלדון, הנערך ביוני-יולי בלונדון, הוא הטורניר הוותיק והיוקרתי ביותר, והיחיד שעדיין משוחק על דשא. אליפות ארצות הברית, המתקיימת באוגוסט-ספטמבר בניו יורק, נחשבת לעתים קרובות לשיאה של עונת הטניס. המונח "גראנד סלאם" עצמו נטבע ב-1933, כשעיתונאי אמריקאי תיאר את ניסיונו של ג'ק קרופורד לזכות בכל ארבעת הטורנירים באותה שנה. ההישג הזה הושג לראשונה ב-1938 על ידי דון בדג'. זכייה בכל ארבעת הטורנירים נחשבת לפסגת ההישגים בקריירה של טניסאי.

הסבב העולמי לגברים (ATP Tour)

הסבב העולמי לגברים, המאורגן על ידי התאחדות הטניסאים המקצוענים (ATP), מהווה את הליגה המובילה בטניס הגברים. הסבב כולל מספר רמות של טורנירים, כאשר הבכירים ביותר הם טורנירי המאסטרס 1000, אחריהם סדרת ה-500 וסדרת ה-250. מספרים אלה מייצגים את כמות נקודות הדירוג המוענקות לזוכה בכל טורניר. מערכת הדירוג העולמית, המתעדכנת מדי שבוע, מבוססת על הישגי השחקנים ב-52 השבועות האחרונים. בנוסף לטורנירים הרגילים, ה-ATP מארגן את גמר ה-ATP בסוף כל עונה, בו מתחרים שמונת השחקנים המדורגים בצמרת. הסבב גם כולל את סבב הצ'לנג'ר, המיועד לשחקנים בדרגים נמוכים יותר. חשוב לציין כי טורנירי הגראנד סלאם, הטורניר האולימפי וגביע דייוויס אינם חלק מסבב ה-ATP, אלא מאורגנים על ידי הפדרציה הבינלאומית לטניס (ITF) או הוועד האולימפי הבינלאומי.

התפתחות הטניס המקצועני

המעבר מטניס חובבני למקצועני היה תהליך הדרגתי ומשמעותי בהיסטוריה של הספורט. עד 1968, הטורנירים הגדולים היו פתוחים רק לחובבנים, כאשר קבלת תשלום עבור השתתפות הייתה אסורה. אפילו מדריכי טניס נחשבו למקצוענים ולא הורשו להשתתף. נקודת המפנה הגיעה ב-1968 עם תחילת "עידן הפתוח" (Open Era), כאשר הוחלט לאפשר לכל שחקן, מקצוען או חובבן, להשתתף בטורנירים היוקרתיים. אליפות צרפת הפתוחה של 1968 הייתה הטורניר הראשון שאימץ את הפורמט החדש. השינוי הזה, יחד עם התפתחות השידורים הטלוויזיוניים, הוביל לעלייה דרמטית בפופולריות של הטניס ברחבי העולם. הדבר אפשר לשחקנים ברמה העולמית להתפרנס בכבוד מהמשחק, מה שהוביל להתמקצעות גוברת והולכת של הענף. עם השנים, הפרסים הכספיים והחסויות גדלו משמעותית, והפכו את הטניס לאחד הענפים הרווחיים ביותר בספורט העולמי.

טניס בישראל

הטניס בישראל החל את דרכו עוד בתקופת המנדט הבריטי, כאשר בשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20 נערכה "אליפות ארץ-ישראל בטניס". ישראל פולני נרשם בהיסטוריה כאלוף הטניס העברי הראשון בשנת 1926, ואילו אירמה זנשטיין הייתה האלופה הראשונה בקטגוריית הנשים ב-1937. לאחר קום המדינה, המשיכה המסורת עם אליפות ישראל בטניס, שהפכה לאירוע שנתי חשוב בלוח השנה הספורטיבי הישראלי. שני שחקנים בולטים במיוחד בהיסטוריה של האליפות הם יהושע שלם ושלמה גליקשטיין, שזכו כל אחד ב-9 תארים ברצף. בקטגוריית הנשים, טובה אפשטיין מחזיקה בשיא של 12 זכיות. בזירה הבינלאומית, עמוס מנסדורף הגיע להישג השיא כשדורג במקום ה-18 בעולם. האליפות עברה מספר שינויים לאורך השנים, כולל שינויים במיקום, כאשר בשנים האחרונות היא חזרה להיערך במרכז הטניס בירושלים.

טכנולוגיה וחדשנות בטניס המודרני

הטניס המודרני עבר שינויים משמעותיים בזכות התפתחויות טכנולוגיות. הציוד, ובמיוחד המחבטים, עבר מהפכה של ממש - ממחבטי עץ למחבטי מתכת ולבסוף לחומרים מרוכבים כמו גרפיט וקרבון. שינויים אלה השפיעו דרמטית על מהירות המשחק וסגנון החבטות. גם הכדורים והמשטחים התפתחו, עם יצירת סוגים שונים המותאמים לתנאי משחק מגוונים. בתחום השיפוט, מערכות כמו Hawk-Eye מאפשרות דיוק חסר תקדים בקביעת נחיתת הכדור, מה שצמצם משמעותית את הוויכוחים סביב החלטות השופטים. בתחום האימון, טכנולוגיות מתקדמות לניתוח ביצועים מאפשרות לשחקנים ומאמנים לשפר את הטכניקה והטקטיקה באופן מדויק יותר. מדע הספורט תורם גם הוא רבות, עם התפתחות שיטות אימון ותזונה מותאמות אישית. האתגרים העתידיים בענף כוללים את השמירה על איזון בין התפתחות טכנולוגית לבין שמירה על מהות המשחק, וכן התמודדות עם סוגיות כמו שוויון מגדרי ונגישות הספורט לקהלים רחבים יותר. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות: רם
תשובה 3 אותיות: חדד, לוי, סלע, שלם
תשובה 4 אותיות: בלום, וינר, ענבר, קרמר
תשובה 5 אותיות: אוקון, ארליך, פרומן, פרקיס, רג'ואן
תשובה 6 אותיות: גרשוני, עוליאל, צוקרמן
תשובה 7 אותיות: דוביצקי, ויינברג, וינטרוב, מנסדורף (טניסאי עבר ישראלי)
תשובה 8 אותיות ומעלה: אבידן-וייס, גליקשטיין, ורטהיימר, פינקלקראוט
תשובה 2 מילים ומעלה: איאן פרומן, איל ארליך, אמיר וינטרוב, אמיר חדד, אנדי רם (טניסאי עבר ישראלי), אריה אבידן-וייס, בועז קרמר, גבריאל דוביצקי, גלעד בלום, דודי סלע, דניאל צוקרמן, הראל לוי, יאיר ורטהיימר, יהודה פינקלקראוט, יהושע שלם, יוני ארליך, ישי עוליאל, נועם גרשוני, נעים רג'ואן, נעם אוקון, עמוס מנסדורף, עמית ענבר, קובי וינר, שחר פרקיס, שלמה גליקשטיין, שרגא ויינברג
ביטויים דומים: טניסאי עבר ישראלי, טניסאי עבר ישראלי תשבץ, טניסאי עבר שוודי, שם של טניסאי ישראלי
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

3 תגובות: