STOP SDBLOCKER

תשבץ, כולנו אוהבים לפתור, אך קשה לפצח מכיוון שבדר"כ יש כמה הגדרות קשות מאוד. אנו מעלים לכם פתרונות לפי מספר אותיות. בעזרת האתר תשבצים ותשחצים תוכלו לסיים את התשבץ ולזכות בפרסים. בהצלחה

דפים

רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>
מודעות

קיבוץ בגליל העליון | קיבוץ בגליל העליון תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה קיבוץ בגליל העליון. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "קיבוץ בגליל העליון" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה חווה בגליל העליון בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה.

הגליל העליון: פנינת טבע והיסטוריה בלב הצפון, עם קיבוצים פורצי דרך

הגליל העליון, חבל ארץ בצפון ישראל, מוכר ביופיו הטבעי עוצר הנשימה ובהיסטוריה העשירה שלו. האזור משתרע מהים התיכון במערב ועד עמק החולה במזרח, ומהרי הלבנון בצפון ועד בקעת בית הכרם בדרום. נופיו המגוונים כוללים הרים נישאים, עמקים ירוקים, נחלים שוצפים ויערות עבותים. האקלים הים תיכוני הנוח, עם קיץ חם ויבש וחורף קריר וגשום, הופך את הגליל העליון ליעד תיירותי פופולרי בכל עונות השנה.

הגליל העליון הוא לא רק יעד תיירותי מבוקש, אלא גם אזור חקלאי משגשג, הודות לאדמתו הפורייה ולאקלים הנוח. מטעי זיתים, כרמים, פרדסים ושדות ירוקים משתרעים על פני הגבעות והעמקים, ומספקים תוצרת חקלאית איכותית לשוק המקומי והבינלאומי. בנוסף לחקלאות, הגליל העליון הוא גם בית לתעשייה מתפתחת, הכוללת מפעלים בתחומי המזון, הטקסטיל והטכנולוגיה.

מועצה אזורית הגליל העליון: מודל לשיתוף פעולה אזורי

מועצה אזורית הגליל העליון, שהוקמה בשנת 1950, היא מועצה אזורית ייחודית המורכבת מ-29 קיבוצים בלבד. המועצה משתרעת על שטח נרחב של כ-300,000 דונם, וגבולותיה כוללים את מטולה בצפון, גבול לבנון, מורדות הרי הגולן במזרח, קיבוץ סאסא במערב וקיבוץ קדרים בדרום. המועצה מתמודדת עם אתגרים ייחודיים הנובעים מהיותה אזור פריפריה, כמו ריחוק מהמרכז, מחסור בתעסוקה איכותית ותשתיות לקויות. למרות האתגרים, המועצה משקיעה משאבים רבים בחינוך, תרבות ותקשורת, ומקדמת פרויקטים לשיפור התשתיות והנגישות לאזור.

המועצה האזורית הגליל העליון מהווה מודל לשיתוף פעולה בין קיבוצים. היא מספקת שירותים מוניציפליים לכל הקיבוצים החברים בה, ומקדמת פרויקטים משותפים בתחומי החינוך, התרבות, הספורט והתיירות. שיתוף הפעולה בין הקיבוצים מאפשר להם להתמודד עם האתגרים המשותפים ביעילות רבה יותר, ולקדם את הפיתוח הכלכלי והחברתי של האזור כולו.

קיבוץ מנרה: נוף עוצר נשימה והיסטוריה מרתקת

קיבוץ מנרה, השוכן ברכס רמים שבהרי נפתלי, הוא אחד הקיבוצים הוותיקים והיפים בגליל העליון. הקיבוץ הוקם בשנת 1943 על ידי גרעיני נוער מתנועת הנוער העובד, והתמודד בשנותיו הראשונות עם אתגרים רבים, כמו מחסור במים וקשיי תחבורה. למרות הקשיים, חברי הקיבוץ הצליחו לפתח משק חקלאי משגשג, הכולל מטעי תפוחים, שזיפים, ענבי מאכל ואפרסקים.

מנרה מוכר גם בזכות הנוף עוצר הנשימה הנשקף ממנו, הכולל את עמק החולה, הרי הגולן והחרמון. בשנות ה-80 וה-90, הקיבוץ התפרסם גם בזכות מפעל הזכוכית הטכנית (מז"ט) שפעל בו. בשנות ה-2000, חווה הקיבוץ משבר כלכלי, שהוביל למעבר למודל המופרט. כיום, מנרה הוא קיבוץ מתחדש, המושך אליו תושבים חדשים ומציע מגוון אטרקציות תיירותיות, כמו צוק מנרה, אתר סנפלינג וטיפוס מהגדולים בארץ.

קיבוץ צבעון: הרמוניה בין אדם לטבע

קיבוץ צבעון, הממוקם על הר קלען בתוך יער טבעי, הוא דוגמה ייחודית לשילוב הרמוני בין אדם לטבע. הקיבוץ הוקם בשנת 1980 כהיאחזות נח"ל, ואוזרח בשנת 1986. מבני המגורים בצבעון אינם אופייניים לבתי משפחה קיבוציים, אלא צמודי קרקע ובנויים בתוך החורש הטבעי, מה שיוצר אווירה כפרית ושלווה.

צבעון הוא קיבוץ קטן ואינטימי, המונה כ-100 משפחות בלבד. הקהילה בקיבוץ מתאפיינת באווירה חמה ותומכת, ובפעילות חברתית ותרבותית ענפה. הקיבוץ מציע לתושביו מגוון שירותים, כמו חינוך, בריאות ותרבות, ומקיים פעילויות משותפות רבות, כמו חגים, טיולים ואירועי תרבות.

קיבוץ נאות מרדכי: סיפור של התחדשות ועשייה

קיבוץ נאות מרדכי, השוכן בעמק החולה, הוא קיבוץ ותיק ובעל היסטוריה עשירה. הקיבוץ הוקם בשנת 1946 על ידי עולים מצ'כיה, גרמניה ואוסטריה, ומאז קלט עולים נוספים ממדינות שונות, כמו ארגנטינה וצפון אפריקה. נאות מרדכי נודע בעבר בתוצרת התפוחים שלו ובייצור סיידר, אך עם השנים עבר הקיבוץ שינויים רבים.

בשנות ה-90, הקים הקיבוץ את חברת הנעליים "טבע נאות", שהפכה לאחד המפעלים המצליחים בישראל. בשנת 2005, מכר הקיבוץ את מרבית השליטה במפעל, ובשנת 2014 מכר את יתרת המניות, תמורת סכום כולל של כ-377 מיליון שקלים. הכסף שהתקבל ממכירת המפעל אפשר לקיבוץ להתמודד עם משבר כלכלי עמוק, ולפתח ענפים חדשים, כמו תיירות וחקלאות.

אתגרים והזדמנויות בגליל העליון

הגליל העליון מתמודד עם אתגרים רבים, כמו ריחוק מהמרכז, מחסור בתעסוקה איכותית ותשתיות לקויות. עם זאת, האזור נהנה גם מהזדמנויות רבות, כמו פוטנציאל תיירותי גבוה, אדמה פורייה ואקלים נוח לחקלאות, וקרבה לגבול עם לבנון, שפותח אפשרויות לשיתוף פעולה כלכלי.

המועצה האזורית הגליל העליון פועלת רבות לקידום הפיתוח הכלכלי והחברתי של האזור. המועצה משקיעה משאבים רבים בחינוך, תרבות ותקשורת, ומקדמת פרויקטים לשיפור התשתיות והנגישות לאזור. בנוסף, המועצה מעודדת יזמות עסקית וחקלאית, ומקדמת שיתופי פעולה עם גורמים שונים, כמו הממשלה, האקדמיה והמגזר הפרטי.

סיכום ומבט לעתיד

הגליל העליון הוא אזור ייחודי ומרתק, המשלב נוף עוצר נשימה, היסטוריה עשירה וקהילות מגוונות. הקיבוצים מנרה, צבעון ונאות מרדכי הם רק דוגמה לקהילות המיוחדות והפורצות דרך שקמו באזור. למרות האתגרים העומדים בפני הגליל העליון, האזור נהנה גם מהזדמנויות רבות לפיתוח כלכלי וחברתי.

בעתיד, הגליל העליון צפוי להמשיך ולפתח את ענפי התיירות, החקלאות והתעשייה, תוך שמירה על אופיו הייחודי והקהילתי. המועצה האזורית הגליל העליון תמשיך לפעול לקידום הפיתוח הכלכלי והחברתי של האזור, ולשולשיפור איכות החיים של תושביו. הגליל העליון הוא אזור בעל פוטנציאל עצום, והוא צפוי להמשיך ולשגשג בשנים הבאות. בהצלחה ! 




מודעות





תשובה 2 אותיות: דן
תשובה 3 אותיות:
תשובה 4 אותיות: ברעם, גונן, דפנה (קיבוץ בתחום המועצה האזורית הגליל העליון), יפתח, מנרה (קיבוץ בגליל העליון, נוסד ב-1943), סאסא (קיבוץ בתחומי המועצה האזורית הגליל העליון), עמיר, פרוד (קיבוץ בגליל), שמיר, שניר, תובל
תשובה 5 אותיות: אורטל, חולתה, חניתה (קיבוץ בגליל העליון), יסעור (קיבוץ בגליל), יראון (קיבוץ בגליל), מחנים (קיבוץ בגליל העליון, נוסד ב-1939), מלכיה (קיבוץ בגליל העליון, נקרא על שם כפר ערבי שהיה במקום עד 1948), עמיעד (קיבוץ בגליל העליון, נוסד בידי יוצאי הפלמ"ח ב-1946), צבעון (קיבוץ בגליל העליון), קדרים
תשובה 6 אותיות: מחניים, משגב עם
תשובה 7 אותיות: הגושרים, כפר בלום (קיבוץ בגליל העליון, נוסד ב-1943), כפר סאלד
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): איילת השחר, כפר הנשיא, להבות הבשן, שדה נחמיה
פתרון 2 מילים ומעלה: איילת השחר, כפר בלום, כפר גלעדי, כפר הנשיא, כפר סאלד, להבות הבשן, מעיין ברוך, משגב עם, נאות מרדכי, ראש הנקרה (קיבוץ בגליל העליון, בסמוך לגבול לבנון, נוסד ב-1949), שדה נחמיה
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

3 תגובות: