STOP SDBLOCKER

תשבץ, כולנו אוהבים לפתור, אך קשה לפצח מכיוון שבדר"כ יש כמה הגדרות קשות מאוד. אנו מעלים לכם פתרונות לפי מספר אותיות. בעזרת האתר תשבצים ותשחצים תוכלו לסיים את התשבץ ולזכות בפרסים. בהצלחה

דפים

רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>
מודעות

כתם לבן | כתם לבן על העור תשבץ

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה כתם לבן על העור. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "כתם לבן" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה כתם לבן על העור בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

כתם בהיר על העור - מהי ויטיליגו?

ויטיליגו, המכונה גם בהקת בעברית, היא מחלת עור נפוצה שבה מופיעים כתמים בהירים בצבע לבן על פני העור. מדובר במחלה אוטואימונית, כלומר שמערכת החיסון של הגוף תוקפת בטעות את תאי המלנוציטים שאמונים על ייצור הפיגמנט המעניק לעור את צבעו. התוצאה היא הופעת כתמים חסרי פיגמנט, שיכולים להתרחב ולהתפשט לאזורים נוספים בגוף. ויטיליגו פוגעת בכ-1%-2% מהאוכלוסייה ואינה בוחרת בגיל או במגדר.

גורמים למחלה

הגורם העיקרי לויטיליגו הוא תגובה שגויה של מערכת החיסון נגד תאי המלנוציטים, אך עדיין לא ברורות סיבות ספציפיות שמביאות לכך. עם זאת, ישנם מספר גורמים שעשויים להשפיע על התפתחות המחלה: גורמים גנטיים ותורשתיים עם העברה בין דורית במשפחות מסוימות, גורמים סביבתיים כמו חשיפה מוגזמת לקרינת שמש, לחץ נפשי ופגיעות או פציעות בעור.

תסמינים

התסמין הבולט ביותר של ויטיליגו הוא כמובן הופעת כתמים לבנים על העור. הכתמים האלה מתחילים קטנים אך עלולים להתפשט ולהתרחב על פני שטחים נרחבים יותר. לעיתים הם מלווים בתחושת יובש ורגישות באזורי העור הלבנים, כמו גם גירודים ועקצוצים. במקרים מסוימים, ויטיליגו יכולה גם להשפיע על פיגמנטציה של שיער וריסים.

אבחון המחלה

לצורך אבחון ויטיליגו, הרופא יבצע בדיקה גופנית קפדנית תוך שימוש במכשירים ייעודיים. מנורת Wood מיוחדת מאירה את העור באור אולטרא-סגול וחושפת את הכתמים באופן ברור יותר. במקרים מסוימים, הרופא עשוי לבצע ביופסיית עור - נטילת דגימה מיקרוסקופית של העור לבדיקות מעבדה מעמיקות יותר.

טיפולים בויטיליגו

כיוון שמדובר במחלה כרונית, אין כרגע תרופה שמרפאת את ויטיליגו לחלוטין. עם זאת, קיימים מספר טיפולים שנועדו להחזיר את הפיגמנטציה לאזורים הלבנים של העור. ביניהם: משחות סטרואידיות, טיפולים באור מסוג פוטותרפיה שמשלבים קרינה אולטרא-סגולית עם תרופות מסוימות, ובמקרים קיצוניים - השתלות עור פיגמנטי.  בנוסף, ישנן שיטות קוסמטיות שמטרתן להסתיר ולהסוות את הכתמים הלבנים - איפור, קרמי הגנה ותכשירי שיזוף עצמי.

ההשלכות הרגשיות של ויטיליגו

מעבר לפן הגופני, למחלת ויטיליגו יש גם השפעות פסיכולוגיות משמעותיות על חולים רבים. השינוי בצבע העור יכול לפגוע בדימוי העצמי, לגרום לחרדה, דיכאון ומצוקה רגשית. חולים רבים סובלים גם מקשיים חברתיים וסטיגמות כלפי מראה השונה שלהם. לכן, חשוב מאוד לספק תמיכה רגשית לחולים - בקבוצות תמיכה שונות או בליווי של פסיכולוג מקצועי.

מחקר ופיתוח עתידיים

על אף שכיום אין ריפוי מלא לויטיליגו, קהילת המחקר הרפואית אינה שוקטת על השמרים ומשקיעה מאמצים רבים בפיתוח טיפולים חדשניים ויעילים יותר למחלה זו. חוקרים ומדענים ברחבי העולם עוסקים בפיתוח דרכי טיפול חלוצות המבוססות על טכנולוגיות חדשניות וממצאים מדעיים עדכניים.

אחד הכיוונים המבטיחים הוא טיפולים ביולוגיים, שנועדו לווסת ולשנות את הפעילות של מערכת החיסון האחראית להתקפה על תאי המלנוציטים. חלופה נוספת היא טיפולים גנטיים שמטרתם לתקן את השיבושים הגנטיים העומדים בבסיס המחלה. בנוסף, מתבצעות עבודות מחקר בתחום המניפולציות הגנטיות - שינויים מולקולריים שיאפשרו בעתיד לרפא את ויטיליגו מהשורש.

התקווה של חוקרים ומטופלים כאחד היא שבשנים הקרובות, תומצא התרופה המיוחלת - זו שתחזיר לעור של חולי ויטיליגו את הפיגמנטציה המלאה והטבעית שלו. מחקרים ופיתוחים חדשניים בתחום הביולוגיה, הגנטיקה והרפואה המודרנית צופנים בחובם תקווה רבה למציאת פתרון רדיקלי שישנה את חייהם של מיליוני חולים.

טיפים להתמודדות עם ויטיליגו

עד שתימצא התרופה הנכספת, חשוב לחולי ויטיליגו לשמור על אורח חיים בריא ומאוזן שיסייע להם להתמודד עם המחלה בצורה הטובה ביותר. ריכזנו כאן מספר טיפים פשוטים שיקלו על החיים עם ויטיליגו:

ראשית, חשוב להגן היטב מפני חשיפה מוגזמת לשמש באמצעות שימוש נכון בקרמי הגנה מסננים בעלי מקדם הגנה גבוה, לבישת כובעים וביגוד ממסנן וצמצום שהייה ממושכת בשמש. כמו כן, יש לשמור על לחות העור ולהשתמש בתכשירים מזינים ומרגיעים באזורים הלבנים הרגישים יותר.

מעבר לכך, חשוב לשמור על תזונה בריאה ועשירה בויטמינים, להמשיך לקיים פעילות גופנית סדירה ולצקת תכנים חיוביים ופעילויות מגוונות לשגרת החיים. חברות בקבוצות תמיכה לחולי ויטיליגו יכולה גם היא לתרום רבות לחיזוק הביטחון העצמי ולהרגשת השייכות. בסיכומו של דבר, חשוב לגלות סבלנות, לקבל את המחלה כחלק מהמציאות ולהפגין אומץ בהתמודדות עמה. יחס חיובי וראיית החצי הגדולה של הכוס יאפשרו חיים מלאים, פעילים ומהנים גם בצל המחלה. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות: 
תשובה 3 אותיות: 
תשובה 4 אותיות: בהקת, בהרת 
תשובה 5 אותיות:
תשובה 6 אותיות: 
תשובה 7 אותיות: חברבורה (כתם בעור)  

תשובה (מיוחד מ-8 אותיות): ויטיליגו   

ביטויים דומים: כתם לבן על העור, מה זה כתם לבן ?, כתם לבן על העור מילון, כתם לבן  פירוש, כתם לבן 4 אותיות
מחפשים תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
עזרנו לכם למצוא את הפתרון ? תפרגנו לנו בלייק! 
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה