STOP SDBLOCKER

תשבץ, כולנו אוהבים לפתור, אך קשה לפצח מכיוון שבדר"כ יש כמה הגדרות קשות מאוד. אנו מעלים לכם פתרונות לפי מספר אותיות. בעזרת האתר תשבצים ותשחצים תוכלו לסיים את התשבץ ולזכות בפרסים. בהצלחה

דפים

רשמו את ההגדרה, וגלו את התשובה!
מי שאוהב את הפתרונות שלנו, יאהב גם את העמוד שלנו! :-)
עזרנו לכם למצוא את הפתרון החסר? פרגנו לנו בלייק! כי אם אתם חובבי תשבצים ואוהבים לאתגר את עצמכם – זה המקום בשבילכם.
אתר מורדו מכיל מאגר גדול של הגדרות תשבצים ותשחצים המתעדכנים באופן שוטף. לנוחיותכם, לכל הגדרה קיים מגוון רחב של פתרונות לפי סדר האלף בית ומספר המילים.
אז לחצו לייק ולחיצה שנייה לאישור >>
מודעות

מאלופי העולם בשחמט | היה אלוף העולם בשחמט

מורדו פתרון תשחצים ותשבצים - כי ידע לא קונים בכסף.
הפעם קבלנו את ההגדרה מאלופי העולם בשחמט. בכמה צעדים פשוטים נמצא את הפתרון המבוקש. הביטוי "מאלופי העולם בשחמט" יכול להופיע במדור התשחצים בעיתונים היומיים, בשבועונים, בירחונים, בחוברות תשבצים או במגזינים השונים.

לרשותכם ייסדנו את מילון התשבצים - מורדו, שיסייע לכם לפתור את התשחץ במהירות ובקלות. ראשית, נסתכל על ההגדרה מאלופי העולם בשחמט בתשחץ, ונמנה את מספר המשבצות המרכיבות את הפתרון. אחר כך נגולל את המסך מטה, ומיד יופיע מאגר של תשובות אפשריות. על מנת להקל על החיפוש שבצנו את התשובות לפי סדר האלפבית. אז למה אתם מחכים - בואו למצוא את התשובה הנכונה. 

שחמט הוא משחק לוח אסטרטגי מופשט ועתיק יומין, המיועד לשני שחקנים. הוא נחשב לאחד המשחקים השכיחים והמורכבים ביותר הקיימים בתרבות האנושית. ההערכות למספר המצבים החוקיים בשחמט נעות בין 10^43 לבין 10^47.

מקור השם שחמט בפרסית, ופירושו "המלך מת". ניצחון במשחק מושג כאשר אחד המלכים מאוים בשח על ידי אחד מכלי היריב, אינו יכול להכות את הכלי המאיים, לחסום את האיום על ידי כלי אחר או להימלט מהאיום למשבצת בה לא יהיה מאוים. למצב כזה קוראים "מט".

היסטוריה

מקורותיו של משחק השחמט לוטים בערפל ושנויים במחלוקת. ייתכן כי הוא התפתח מהמשחק ההודי צ'טורנגה, שהתפשט וזכה לוריאציות שונות במזרח. גרסה אחרת טוענת שמקורו של השחמט המודרני הוא במשחק הסיני שיאנג-צ'י.

התפשטותו המהירה של השחמט החלה מן המאה השביעית. הצלבנים, ששבו לאירופה ממסעי הצלב, הביאו איתם את המשחק שלמדו בארצות ערב. בסביבות שנת 1200 חוקי משחק שונים החלו להופיע באירופה הדרומית, ובסביבות שנת 1475 נכנסו לשחמט כמה שינויים גדולים והפכו אותו למשחק המוכר כיום.

התפתחות המשחק

במהלך המאות השנים, עבר משחק השחמט התפתחות רבה. נוספו חוקים חדשים, פותחו טקטיקות ואסטרטגיות חדשות, ורמת המשחק בכלל עלתה משמעותית.

בשנת 1851 התקיימה תחרות השחמט המקצועית הבינלאומית הראשונה בלונדון. מאז, התקיימו אלפי תחרויות ברחבי העולם, ורמת המשחק המשיכה לעלות.

שחמט כיום

השחמט הוא משחק פופולרי מאוד ברחבי העולם. הוא משוחק על ידי אנשים מכל הגילאים והרקעים, ותחרויות שחמט נערכות באופן קבוע ברמות שונות.
השחמט הוא גם כלי חינוכי חשוב. הוא תורם לפיתוח חשיבה אסטרטגית, פתרון בעיות, קבלת החלטות ויצירתיות.

כחול עמוק היה מחשב על שפותח על ידי חברת IBM, ונועד להתחרות מול אלופי העולם בשחמט. בשנת 1997, ניצח כחול עמוק את אלוף העולם המכהן, גארי קספרוב, בטורניר של שישה משחקים. ניצחון זה היווה נקודת מפנה משמעותית בהיסטוריה של השחמט, והראה לראשונה שמחשב יכול להביס שחקן אנושי ברמה הגבוהה ביותר.

גארי קספרוב הוא אחד מגדולי שחקני השחמט בכל הזמנים. הוא החזיק בתואר אלוף העולם בשחמט משנת 1985 עד שנת 2000, ונחשב לאחד השחקנים הדומיננטיים ביותר בענף. קספרוב ידוע בסגנון המשחק האגרסיבי שלו ובחישוביו המדויקים.

המשחק בין כחול עמוק לגארי קספרוב עורר עניין רב ברחבי העולם. רבים ראו בו מאבק בין האדם למכונה, וניסו לנבא מי ינצח. בסופו של דבר, כחול עמוק ניצח, והוכיח שמחשבים מסוגלים להגיע לרמות ביצוע גבוהות ביותר, גם בתחומים מורכבים כמו שחמט.

השפעת המשחק

לניצחון של כחול עמוק על גארי קספרוב היו השלכות משמעותיות רבות. הוא הראה שמחשבים מסוגלים להתמודד עם אתגרים מורכבים שהיו נחשבים בעבר לבלתי ניתנים לפתרון על ידי מכונה.

המשחק גם עורר עניין רב בשחמט, והוביל לעלייה משמעותית במספר האנשים המשחקים בשחמט ברחבי העולם.

כחול עמוק וגארי קספרוב נותרו דמויות אייקוניות בהיסטוריה של השחמט. ניצחון כחול עמוק היה נקודת מפנה משמעותית, והראה לראשונה שמחשבים מסוגלים להביס שחקנים אנושיים ברמה הגבוהה ביותר.

לסיכום

שחמט הוא משחק מרתק ועתיק יומין, בעל היסטוריה עשירה. הוא משחק מאתגר ומהנה, ותורם רבות לפיתוח יכולות קוגניטיביות חשובות. בהצלחה !



מודעות





תשובה 2 אותיות: 
תשובה 3 אותיות: 
תשובה 4 אותיות: לסקר, פישר (היה אלוף העולם בשחמט)
תשובה 5 אותיות: אנאנד, קרלסן, קרפוב
תשובה 6 אותיות: דמיאנו, חליפמן, ספאסקי, קספרוב
תשובה 7 אותיות: טופאלוב
תשובה (מיוחד מ-8 אותיות):
 
תשובה של שתי מילים ומעלה: אלכסנדר חליפמן, אנטולי קרפוב, בובי פישר (מאלופי העולם בשחמט 4,4), בוריס ספאסקי, גארי קספרוב, וישוואנתן אנאנד, וסלין טופאלוב, מגנוס קרלסן, עמנואל לסקר (אלוף העולם בשחמט בעבר), פדרו דמיאנו, רוסטם קסימג'אנוב, רוסלן פונומריוב
כדי למצוא תשובות נוספות - השתמשו בתיבת החיפוש בראש הדף.
יש לכם פתרון אחר להציע? כתבו לנו בתיבת התגובות!
עזרנו לכם למצוא את הפתרון לתשבץ? תפרגנו לנו בלייק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה